VAROVÁNÍ: Motoristický sport může být nebezpečný. Automobilovou soutěž sledujete na vlastní nebezpečí, proto dbejte zvýšené opatrnosti, nevstupujte do zakázaných prostor a nebezpečných míst, dodržujte pokyny pořadatelů a buďte jim případně nápomocni. Místo na rychlostní zkoušce si dopředu pečlivě vyberte a zaujměte je včas před uzavřením trati, tedy hodinu před průjezdem 1. jezdce.

Zobrazit mapu v plném rozlišení

PRŮVODCE RYCHLOSTNÍMI ZKOUŠKAMI

Shakedown pátek 29.4.2022, 17:00 – 19:00

Stejně jako v předešlých letech bude samotné rally předcházet testovací rychlostní zkouška, kde si posádky mohou vyzkoušet své vozy v ostrém závodním tempu. Shakedown se letos nově pojede na známém úseku nad Rakovou a Zádveřicemi. Start se nachází na okraji Rakové a nedaleko poté se nachází populární divácké místo u Stromu (DM S). Tam vozy ostře odbočí doleva a vjedou do necelé 3 km dlouhé pasáže mezi poli, ve které se nachází řada rychlých zatáček a protahováků na úzké zemědělské cestě.

Ostré levé odbočení u Stromu. Přístupné ze silnice Slušovice – Vizovice nebo pěšky z centra Slušovic.

RZ 1/3/6 Kameňák (10,66 km)sobota 30.4.2022, čas 1. jezdce 9:23, 11:59 a 14:58

Rychlostní zkouška Kameňák se oproti roku 2021 jede v opačném směru. V celé délce využívá úzké lesní cesty. Start se nachází za obcí Držková v místní části Hutě, odkud trať stoupá do sedla nad rusavským údolím. Tam vozy odbočí ostře doleva (DM A) a vjedou do z minulosti již dobře známého úseku. Lesní pasáž s náročným výškovým profilem a technickým charakterem je zakončena klesáním k obci Vlčková, kde se nachází náročný levý vracák (DM B), sjezd do údolí s dalším pravým vracákem a závěrečná pasáž k cíli RZ.

Levé odbočení po rychlém příjezdu a stoupání do úseku Kameňák. Přístupné pěšky od Rusavy.

Náročný levý vracák v klesání nad obcí Vlčková. Přístupné pěšky od Lukova.

RZ 4/7 Kopná (11,50 km)sobota 30.4.2022, čas 1. jezdce: 12:27 a 15:26

Rychlostní zkouška Kopná je základním stavebním kamenem trati valašského rallysprintu. Začíná na konci obce Kašava, odkud rychlými zatáčkami stoupá nad Podkopnou Lhotu (DM C – SUPERTIP), kde posádky projedou přes atraktivní pasáž v blízkosti myslivecké chaty. Odtud RZ klesá technickým sjezdem do centra Podkopné Lhoty, kde na posádky čeká zajímavý úsek s rychlým příjezdem do „vracáku“ následovaný technickou pasáží na místní komunikaci vedoucí opět na hřeben nad Podkopnou Lhotou. Následuje sjezd do tradičního diváckého místa (DM D). Odtud soutěžní vozy naposledy sjedou do Podkopné Lhoty, odkud zamíří po hlavní silnici do Trnavy, kde se nachází prudké odbočení doleva (DM E). Následuje svižná pasáž na místní komunikaci a za obcí odbočení doprava na úzkou lesní asfaltku. Trať dále prudce stoupá k vrcholu Papradná. Tam se trať opět stáčí doprava a rychlým sjezdem na srdce míří k rekreačnímu areálu Všemina, kde se nachází cíl.

SUPERTIP RALLYSPRINTU KOPNÁ! Rychlý příjezd nad Podkopnou Lhotu, technická pasáž s retardérem. Atraktivní a přehledné místo, k dispozici občerstvení a WC. Pozor! Přístup pouze po trati RZ před jejím uzavřením!

Levé odbočení mezi pastvinami nad Podkopnou Lhotou. Přístup po polní cestě z Trnavy.

Odbočení v obci Trnava. Volný přístup od Slušovic.

RZ 2/5 Březová (7,61 km)sobota 30.4.2022, čas 1. jezdce: 10:01 a 13:00

Rychlostní zkouška Březová startuje ve sjezdu z Březové do Nových Dvorů. Tam trať ostře odbočuje doleva a prudce stoupá na hřeben nad Březovovou (DM F). Ta vozy opět odbočí doleva, vracejí se do Březové a široké silnici pokračují klesáním nad Slušovice. Na konci tohoto úseku u pily posádky prudce odbočují doprava (DM G) a svižným úsekem míří ke Hvozdné. Technický výjezd před touto obcí je zakončen levým vracákem (DM H). Po něm posádky míří silnicí mezi poli k cíli, který je umístěn před obcí Veselá.

Pravoúhlé odbočení doleva na křižovatce zemědělských komunikací nad obcí Březová. Přístupné od Hrobic.

Ostrý pravý vracák přes hranu po rychlém příjezdu. Přístupné ze Slušovic.

Přehledný levý vracák na okraji na konci stoupání z údolí. Přístupné z Hvozdné.