VAROVÁNÍ: Motoristický sport může být nebezpečný. Automobilovou soutěž sledujete na vlastní nebezpečí, proto dbejte zvýšené opatrnosti, nevstupujte do zakázaných prostor a nebezpečných míst, dodržujte pokyny pořadatelů a buďte jim případně nápomocni. Místo na rychlostní zkoušce si dopředu pečlivě vyberte a zaujměte je včas před uzavřením trati, tedy hodinu před průjezdem 1. jezdce.

Zobrazit mapu v plném rozlišení

PRŮVODCE RYCHLOSTNÍMI ZKOUŠKAMI

Shakedown – pátek 3. 5. 2024, 15:30 – 18:00

Stejně jako v předešlých letech bude samotné rally předcházet testovací rychlostní zkouška, kde si posádky mohou vyzkoušet své vozy v ostrém závodním tempu. Necelé dva kilometry dlouhý úsek startuje v obci Neubuz, ze které rychlými zatáčkami stoupá na kopec. Svižnou pasáží shakedown pokračuje kolem letiště Bílá Hlína a následujícím sjezdem klesá ke Slušovicím. Zkouška je zakončena atraktivním pravým vracákem nad hlavní silnicí (DM S), za kterým se nachází cíl. Trať je přístupná výhradně pěšky.

Ostré pravé odbočení ve sjezdu před cílem. Přístupné výhradně pěšky od Slušovic.

RZ 1/5 Kameňák – AAC PRAGOCEL (12,41 km)sobota 4. 5. 2024, čas 1. jezdce 8:48 a 12:15

Stejně jako při loňské premiéře trať Rallysprintu Kopná na úvod zavítá do Lukova, kde bude startovat náročná rychlostní zkouška Kameňák. Test začíná několika serpentinami ve sjezdu do údolí, po kterých posádky odbočí ostře doprava na lesní komunikaci (DM A). Svižným úsekem pod hradem Lukov vystoupají do sedla nad obcí Vlčková, kde odbočí doleva do již známého lesního úseku „Kameňák“. POZOR! Zdůrazňujeme dodržování zákazu vjezdu na lesní komunikace za obcí Vlčková od hájenky oběma směry k trati RZ! Tyto cesty jsou v případě nehody určeny jako zkratka pro vozy ASR a ambulance a musí zůstat průjezdné! Po několikakilometrové technické pasáži posádky sjedou k ostrému pravému odbočení na silnici od Rusavy (DM B), odkud vozy dále pokračují svižným, ale stále náročným sjezdem až do cíle, který se nachází nad obcí Držková v místní části Hutě.

Série několika ostrých zatáček ve sjezdu a ostré pravé odbočení do údolí. Přístupné od Lukova.

Ostré levé odbočení na křižovatce lesních cest. Přístupné výhradně pěšky od Rusavy.

RZ 2/6 Kopná – SÍŤ21 (5,56 km)sobota 4. 5. 2024, čas 1. jezdce: 9:16 a 12:43

Rychlostní zkouška Kopná je historickým základním stavebním kamenem trati valašského rallysprintu, stejně jako vloni se ovšem kvůli stavebním pracím v obci Trnava pojede ve zkrácené variantě. Její trať začíná v Kašavě kousek za hlavní křižovatkou u kostela, dokud pomalu stoupá údolím na konec obce. Za ní začíná již dobře známý výjezd nad Podkopnou Lhotu (DM C), kde posádky projedou přes atraktivní pasáž v blízkosti myslivecké chaty. Odtud RZ klesá technickým sjezdem do centra Podkopné Lhoty, kde na posádky čeká zajímavý úsek s rychlým příjezdem do úzkého vracáku následovaný technickou pasáží na místní komunikaci vedoucí opět na hřeben nad Podkopnou Lhotou. Následuje sjezd do tradičního diváckého místa (DM D). Odtud soutěžní vozy naposledy sjedou do Podkopné Lhoty, na jejímž konci se tentokrát nachází cíl zkoušky.

Rychlý příjezd nad Podkopnou Lhotu, technická pasáž s retardérem. Atraktivní a přehledné místo. Pozor! Přístup pouze po trati RZ před jejím uzavřením!

Levé odbočení mezi pastvinami nad Podkopnou Lhotou. Přístup po polní cestě z Trnavy.

RZ 3/7 Zádveřice – GELUR (10,38 km)sobota 4. 5. 2024, čas 1. jezdce: 9:44 a 14:16

Rychlostní zkouška Zádveřice patří ke klasikám Rallysprintu Kopná, letos se ale pojede v lehce obměněné podobě. Po startu nedaleko obce Lípa trať stoupá rychlými zatáčkami k obci Zádveřice, na jejímž začátku soutěžní vozy prudce odbočí doleva na místní komunikaci. Po dalším ostrém pravém odbočení dále trať stoupá mezi pastvinami až ke známému místu „u stromu“ (DM E). Pasáž na úzké zemědělské komunikaci je ukončena připojením na širokou silnici od Slušovic (DM D), po které trať zkoušky pokračuje až nad Vizovice. Pozor! Na toto místo je z důvodu výsadby na okolních polích divákům vstup zakázán! Rovněž upozorňujeme, že příjezdová komunikace z obce Raková přes místní část Menšíky k směrem k tomuto úseku RZ je v případě nehody určena jako zkratka pro vozy ASR a ambulance a musí zůstat průjezdná! Nově trať neodbočuje na Chrastěšovské paseky, ale pokračuje kolem bývalého hnojiště rovně do místní části Těchlov, odkud následně rychlým sjezdem klesá až dolů do údolí. Tam následuje ostré odbočení doprava a před příjezdem do Zádveřic také cíl zkoušky.

Rychlý průjezd křižovatkou „u stromu“. Přístupné volně z Rakové nebo pěšky ze Slušovic.

Rychlá pasáž na zemědělské komunikaci zakončená pravým odbočením na širokou silnici. Přístup volně od Slušovic.

RZ 4/8 Želechovice – BV AUTO ZLÍN (6,50 km)sobota 4. 5. 2024, čas 1. jezdce: 11:37 a 14:54

Rychlostní zkouška Želechovice je největší novinkou na trati letošní Kopné, i ona už ale má v historii Kopné své místo – úseky okolo lipských pasek se totiž pravidelně používaly v prvních ročnících, naposledy se zde Kopná jela v roce 2005. Rychlostní zkouška startuje na konci obce Želechovice u průmyslového areálu, odkud postupně stoupá po úzké místní komunikaci. Po svižném úseku okolo pily následuje technická pasáž (DM G), po které se trať na čas ztrácí v lese, aby následně vystoupala mezi pastvinami do nejvyššího bodu trati. Rychlou pasáží pod hřebenem posádky přijedou na Lipské paseky, odkud následuje rychlý sjezd lesem a mezi poli „na srdce“ zakončený cílem nedaleko nad obcí Lípa.

Technická pasáž na úzké lesní cestě. Přístupné volně z Lípy.