VAROVÁNÍ: Motoristický sport může být nebezpečný. Automobilovou soutěž sledujete na vlastní nebezpečí, proto dbejte zvýšené opatrnosti, nevstupujte do zakázaných prostor a nebezpečných míst, dodržujte pokyny pořadatelů a buďte jim případně nápomocni. Místo na rychlostní zkoušce si dopředu pečlivě vyberte a zaujměte je včas před uzavřením trati, tedy hodinu před průjezdem 1. jezdce.

PRŮVODCE RYCHLOSTNÍMI ZKOUŠKAMI

Pátek 7. 4. 2017
Shakedown (Neubuz – Slušovice)
Stejně jako v předešlých ročnících bude samotné rally předcházet testovací rychlostní zkouška, kde si posádky mohou vyzkoušet své vozy v ostrém závodním tempu. Necelé dva kilometry dlouhý úsek startuje v obci Neubuz, ze které rychlými zatáčkami stoupá na kopec. Svižnou pasáží shakedown pokračuje kolem letiště Bílá Hlína a následujícím sjezdem klesá ke Slušovicím. Zkouška je zakončena atraktivním pravým vracákem nad hlavní silnicí, za kterým se nachází cíl. Podstatná část testovacího úseku leží nedaleko servisního areálu, trať je přístupná pěšky.

Sobota 8. 4. 2017
RZ 1/7 Zádveřice (10,22 km, čas 1. jezdce 9:13 a 14:32)

Rychlostní zkouška Zádveřice se jede v těsné blízkosti Slušovic. Startuje novou technickou pasáží ve výrobním areálu firmy Fagus v Lípě a následně se napojuje na silnici do Zádveřic. Na jejím okraji trať uhýbá na místní komunikaci, kde se napojuje na trasu zkoušky z let 2013 a 2014. Odtud stoupá až ke známému místu „u stromu“ (DM A). Pasáž na úzké zemědělské komunikaci je ukončena připojením na širokou silnici od Slušovic (DM B), po které trať zkoušky pokračuje až nad Vizovice, kde u zemědělského hnojiště ostře zahýbá vlevo na místní komunikaci (DM C). Po prudkém sjezdu do údolí trať stoupá na protější hřeben. Z Chrastěšovských pasek poté trať klesá rychlým úzkým sjezdem k Vizovicím, kde je cíl RZ.

Rychlý průjezd křižovatkou „u stromu“. Přístupné volně z Rakové nebo pěšky od Slušovic.

Rychlá pasáž na zemědělské komunikaci zakončená pravým odbočením na širokou silnici. Přístup volně od Slušovic.

Levé odbočení na úzkou zemědělskou komunikaci u zemědělského hnojiště. Přístup volně od Vizovic.

RZ 2/5 Kameňák (7,69 km, čas 1. jezdce 9:56 a 12:37)

Rychlostní zkouška Kameňák se letos jede ve zkrácené podobě. Nedlouho po startu za obcí Vlčková posádky projedou ostrou levou odbočkou u hájenky a následně technickou pasáží vystoupají k pravé odbočce do úseku zvaného „Kameňák“ (DM D). Náročná trať na úzké lesní komunikaci pak vede několik kilometrů lesem až do cíle umístěného 100 metrů před cestou z „Hutí“ na Rusavu.

Náročné pravé odbočení na křižovatce lesních cest. Přístupné pouze pěšky od Lukova.

RZ 3/6 Kopná (10,45 km, čas 1. jezdce 10:24 a 13:05)

Rychlostní zkouška Kopná je základním stavebním kamenem trati valašského rallysprintu. Začíná na konci obce Kašava, odkud rychlými zatáčkami stoupá nad Podkopnou Lhotu (DM E – SUPERTIP!), kde posádky v prostoru autobusové točny projedou divácky přehlednou technickou pasáž a odbočí doprava k bývalému hotelu Moravan. Odtud RZ klesá technickým sjezdem do centra Podkopné Lhoty, kde se posádky opět napojí na hlavní silnici. Po průjezdu obcí vozy zamíří do Trnavy, kde se nachází prudké odbočení doleva (DM F). Následuje rychlá pasáž na místní komunikaci a za obcí odbočení doprava na úzkou lesní asfaltku. Trať dále průdce stoupá k vrcholu Papradná. Tam se trať opět stáčí doprava a rychlým sjezdem na srdce míří k rekreačnímu areálu Všemina, kde se nachází cíl.

SUPERTIP RALLYSPRINTU KOPNÁ! Rychlý příjezd nad Podkopnou Lhotu, technická pasáž s retardérem. Atraktivní a přehledné místo, k dispozici občerstvení a WC. Pozor! Přístup pouze po trati RZ před jejím uzavřením!

Odbočení v obci Trnava. Volný přístup od Slušovic.

RZ 4/8 Hvozdná (6,43 km, čas 1. jezdce 12:04 a 15:03)

Rychlostní zkouška Hvozdná startuje na severním okraji dostihového závodiště ve Slušovicích, odkud po místní komunikaci stoupá do obce Březova. Tam posádky projedou ostré pravé odbočení přes hranu a po široké silnici sjedou do Nových Dvorů, kde po levém odbočení opět začnou stoupat po zemědělské cestě (DM G). Po příjezdu na hřeben nad Březovou následuje pravoúhlé odbočení doleva u vysílače (DM H) a sjezd do centra obce. Na návsi posádky objedou přírodní retardér a dále pokračují sjezdem nad Slušovice k pile, kde následuje ostrý pravý vracák. Nedlouho poté začíná rychlá pasáž, údolím a kolem rybníká vozy projedou k obci Hvozdná, do které nakonec vjedou technickým úsekem s několika serpentinami.  Stoupání je zakončeno levým vracákem přímo v obci (DM I), po kterém následuje cíl RZ.

Levé odbočení ze široké na zemědělskou komunikaci. Přístupné z Nových Dvorů.

Pravoúhlé odbočení doleva u vysílače nad Březovou. Volný přístup od Hrobic.

Levý vracák na okraji Hvozdné. Přístup z obce.