Startovní pole Síť21 Rallysprint Kopná 2023 zamířilo po absolvování úvodních tří rychlostních zkoušek Kameňák, Hvozdná a Zádveřic do kontroly přeskupení umístěné ve firmě FYTOS CZ v Nových Dvorech. Podařilo se nám zachytit ohlasy předních jezdců.

Autoklub Rallysprint série historických automobilů

Jan Hráček (Lada VFTS), startovní číslo H2:
„Měli jsme poruchu řazení, přestalo nám to řadit, takže jsme to po vložce museli opravovat. Ale mimo to jsme spokojení.“

Otakar Zenkl (Škoda Favorit 136 L), startovní číslo H3:
„Na suchu proti kopcům je to s tímto autem trochu za trest kvůli nedostatku výkonu, ale z kopců je to super. Teď nám zaprší, tak to bude ještě lepší. Kameňák je náročný sám o sebe, ale v dešti to bude očistec, bude hodně vytaháno.“

Lumír Vyorálek (Mazda 323 GT-R), startovní číslo H4:
„Na autě máme ještě rezervy, protože je po zimě ještě syrové. Trochu se hledáme, máme drobné podezření na technický problém, protože cítím vibrace v tahu, ale jsme spokojení. První tři rychlostní zkoušky jsme zvládli ještě na suchu, ale hned potom začalo pršet, tak uvidíme jak odpoledne. Jedeme v tempu.“

Otmar Uher (Ford Escort RS Cosworth), startovní číslo H6:
„Jedeme pomaleji, protože jsem v autě dlouho neseděl, tak mám obavy a trochu se hledám. Na suchu se nám dařilo, nejel jsem až tak rychle, i když ve výsledcích to bylo zatím dobré. Ale začalo pršet, tak uvidíme. Na auto je trať až moc náročná, je to úzké a uskákané a auto pomalu brzdí kvůli váze. Ale auto zatím funguje, máme tady některé díly sériové, tak snad všechno vydrží.“

Jiří Daněk (Škoda Favorit 136 L), startovní číslo H7:
„Zatím žádná sláva. Na Rakové i na Kameňáku jsem měl dvakrát hodiny, takže se po dlouhé pauze zase učím. Měl jsem nějaké zdravotní problémy, tak je ten návrat náročný.“

Martin Lošťák (Nissan Sunny GTI), startovní číslo H9:
„Jsem rád, že můžeme zase závodit. Baví mě to, ale musím být opatrný, protože to není moje auto, tak se nesmí nic stát. Začalo pršet, a to by nám mohlo vyhovovat, tak snad to bude odpoledne dobré.“

Vratislav Steuer (Škoda 130 LR), startovní číslo H10:
„Na prvních dvou zkouškách jsme se drželi, ale v Zádveřicích jsou rovinky, tak nám dosavadní  podium vzal Otmar Uher. To se není čemu divit s jeho silným autem. Moc se nám to líbí a auto funguje tak, jak má.“

Štěpán Chludil, spolujezdec Vlastimila Mikela (Lada 1600 R), startovní číslo H12:
„Kdyby nepršelo, tak by to bylo super, počasí nám nepřeje. Bohužel jsme dostali deset vteřin penalizaci, protože máme novou spojku a ulili jsme start, takže to zamrzí. Jedeme na začátku pole, takže není tolik vytaháno, ale další průjezdy už budou horší. Doufám, že začínající déšť neodradí diváky.“

Autoklub Rallysprint série, Pohár 2+

Adam Březík (Škoda Fabia R5), startovní číslo 1:
„Myslím, že nemůžeme ani být spokojenější. Chtěli jsme si užít hezkou sobotu při sluníčku, ale poslední dobou to většinou vychází tak, že část závodu je v hezkém počasí a druhá část zase v dešti. První dvě rychlostní zkoušky byly na suchu, pak už začalo pršet, tak jsme museli přezout. Pro nás je to test, takže jakékoliv počasí je výborné na testování, takže si nemůžeme stěžovat. Okolo tratí je dost fanoušků i v tomto počasí. Jsme rádi, jezdíme pro ně.“

Martin Vlček (Hyundai i20 R5), startovní číslo 2:
„Straší nás počasí, protože jsme začali na suchu, ale začalo pršet a na to jsme neměli nastavené auto. Necítím se na úplně rychlé závodění, ale zatím jsem s pátou příčkou celkem spokojený. Vím, která místa prodávám, ale už nemám tolik odvahy, abych jel naplno. Auto je ale připravené skvěle.“

Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC), startovní číslo 3:
„Celou sekci jsme jeli na mokrých pneumatikách, trochu jsem doufal, že začne pršet dříve. Myslím si, že na prvních dvou rychlostních zkouškách jsme ztráceli docela dost času. My jsme tady jediní s vozem WRC, ale ty zkoušky jsou tak technické, že potenciál vozu ani nevyužijeme a spíš musíme ještě přizpůsobit nastavení a trochu zvednout podvozek, abychom nedostávali takové rány.“

Aleš Jirásek (Škoda Fabia R5), startovní číslo 4:
„S první rychlostní zkouškou nejsem moc spokojený kvůli výběru pneumatik. Začali jsme proto opatrně, musíme připravit auto na Krumlov za dva týdny, takže jsme to pojali jako test, aby se nic nestalo.“

Vojtěch Štajf (Škoda Fabia R5), startovní číslo 5:
„Auto funguje, docela si to užíváme. Trochu jsme zariskovali a doufali, že odjedeme celé ráno na suchých pneumatikách, ale začalo pršet, takže jsme zvolnili a ztratili trochu času. Zatím jsme spokojení. Můj spolujezdec je ze Zlína, takže tady jezdím často a myslím, že pro řidiče jsou tady krásné tratě.“

Michal Horák (Škoda Fabia R5), startovní číslo 6:
„Měl jsem strach na štěrku při druhé rychlostní zkoušce a na třetí jsem ztratil hodně, protože já to na vodě moc neumím. Nemám toho moc odjeto, tak si nejsem jistý a ztrácel jsem. Zkusíme nové mokré pneumatiky a uvidíme, jak se bude dařit dál.“

Petr Trnovec (Škoda Fabia R5), startovní číslo 7:

„Je teprve začátek. Mně by se líbilo být na šestém místě i v cíli, ale tomu moc nevěřím. Technika nám zatím funguje, takže je to super. Mám to teď časově dost omezené prací, tak zatím ani nevím, na kterých závodech se svezeme.“

Jiří Hanák (Škoda Fabia R5), startovní číslo 8:
„Podmínky jsou taková klasická Kopná, těžké vložky a zlobí nás počasí. Na Zádveřice jsme museli přezout na mokré, protože začalo pršet.“

David Tomek (Škoda Fabia Rally2 Evo), startovní číslo 9:
„Kameňák je těžká zkouška a hned potom začalo zlobit i počasí, tak jsme museli do kříže přezout na mokré pneumatiky. Doufám, že během dne pršet přestane a budeme zase závodit na suchu a pořádně se svezeme.“

Viktor Szabó (Škoda Fabia Rally2 Evo), startovní číslo 11:
„Zatím se docela trápíme. Skočili jsme do nového auta, takže se o něj bojím, rychlostní zkoušky tady také moc neznám, ale budeme zrychlovat a užíváme si to. Doufal jsem, že nebude pršet, ale to se nevyplnilo.“

Lukáš Pondělíček (Škoda Fabia R5), startovní číslo 12:
„Prší a jel jsem na suchých pneumatikách, to byl očistec. Doufal jsem, že bude hezky, ale nepodařilo se. Letos pojedeme asi rallysprinty, možná až na Vyškov, ale to se ještě uvidí a měli bychom jet s touto R5.“

Petr Leher (Škoda Fabia R5), startovní číslo 14:
„Bylo to rychlé, ale dobré. Bohužel jsme se na jednom místě dostali mimo trať, protože jsme měli chybku v rozpisu, byl jsem moc rychlý a už jsem to nevybral. Museli jsme znovu startovat a vyjíždět z lesa.“

Pavel Mika (Škoda Fabia RS Rally2), startovní číslo 17:
„Jedeme s novou Fabií RS Rally2 a je to naprosto skvělý pocit, že se povedlo na naši domácí soutěž domluvit toto auto, je to opravdu zážitek. Jedeme s velkým respektem, nesmíme tomu autu ublížit. Auto jsme řídili jen na pár kilometrech a pak hned do ostrého závodu, takže opatrně. Užívám si to, jakým způsobem to auto funguje. Je to pro nás ojedinělý start s tímto autem.“

Tibor Kovács (Mitsubishi Lancer Evo IX), startovní číslo 19:
„Užíváme si to. Rychlostní zkoušky se nám tady líbí, ale jsou velmi náročné. Jsme tady poprvé a na výsledky jsem se zatím ještě nedíval. V lese bude asi dost mokro, takže přezujeme na mokré a uvidíme, jak se nám povede zbytek závodu.“

Marián Kekeňák (Ford Fiesta Proto, startovní číslo 20):
„Nikdy jsem tady nestartoval, je to pro nás novinka. Trochu škoda, že prší, bylo by lepší to poznat za sucha. Kameňák je zrádný, podmínky jsou proměnlivé, ale nemám velké ambice na umístění.“

Peter Surovič (Opel Corsa Rally4), startovní číslo 23:
„Jsou tady skvělé rychlostní zkoušky, vyšla nám i strategie s obutím a zajeté časy jsou také slušné, takže zatím spokojenost. Naposledy jsme jeli na Mikulášské rally, tak jsem myslel, že se budeme rozkoukávat, ale sedlo si to už od začátku.“

Michal Srb (Opel Adam R2), startovní číslo 24:
„Učíme se jak s novým autem, tak i s novými pneumatikami. Myslím, že jsme si na to vybrali ten nejtěžší závod, co se podvozku týká. Na Kameňáku je to zrádné, několikrát se tam mění povrch a je to uskákané. K tomu ještě vytahané bláto. Bylo by lepší jet za ustálených podmínek, ale tady se to všechno hodně mění.“

Daniel Polášek (Peugeot 208 Rally4), startovní číslo 25:
„Na časy jsem se zatím nedíval. Kameňák je náročný a uskákaný, ale postupně jsem si na to zvykl. Přezouvali jsme narychlo, protože začalo pršet a byla to správná volba. První vložka byla suchá, ale pak už nám začalo pršet. Letos jezdíme ve Finsku, takže je vítaná změna si zase zazávodit doma. Musím uznat, že na šotolině je to větší zábava.“