Soutěžní jezdci zhodnotili dosavadní průběh XXII AGEUS Rallysprint 2017 po třech rychlostních zkouškách a velmi náročné podmínky na tratI. Již po průjezdu několika prvních aut se na cesty vytahala spousta bláta a během druhé rychlostní zkoušky se ještě rozpršelo. Takové podmínky jsou velmi obtížné zejména pro posádky s pohonem přední nápravy.
Jaromír Tarabus (Ford Fiesta R5, startovní číslo 1): „Zatím to není špatné. Samozřejmě vím, že se dá s autem brzdit později. Na Kopné to bylo dobré, ale ztratili jsme tam trochu času, Kameňák jsme odjeli opatrněji. Jsme tady a rozestupy zatím nejsou velké, tak s tím ještě můžeme něco udělat. Byly nějaké nejasnosti s časem Tomáše Kostky. Nevím, co se tam stalo, ale zatím jel velice rychle. Soutěž má velký spád, jde to ráz na ráz, tak uvidíme, jak to půjde odpoledne.“
Martin Vlček (Ford Fiesta R5, startovní číslo 2): „Jde to jako na blátě. Nedovedu si představit, jak to na trati zvládají jiní na suchých pneumatikách, my jsme jeli na mokrých prořezaných. Zdejší tratě mám rád a tyto uklouzané podmínky mně vyhovují, tak si to užívám.“
Jaroslav Melichárek, Slovensko (Škoda Fabia R5, startovní číslo 93): „Poprvé jedeme s tímto autem na vodě, proto jsou tak rychlé RZ pro mě hodně náročné. Ztrácíme dost času, ale jsme tady hlavně na testování a užíváme si to.“
Filip Nivette, Polsko (Škoda Fabia R5, startovní číslo 3): „Měli jsme v polovině druhé RZ problémy s autem, pravděpodobně jsme ztráceli náhon zadní nápravy. Další dvě zkoušky jsme jeli spíš opatrně.“
Martin Březík (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 4): „Všude je hodně bláta. Jedeme s druhým autem a nějak se do toho nemůžu dostat. Je to hodně nervózní a peru se s tím, ale v servisu ještě něco upravíme. Podmínky jsou těžké a raději bych sucho, ale všichni to máme stejné.“
Tomáš Kostka (Škoda Fabia R5, startovní číslo 5): „Byl informační šum s časy, ale zatím jsme stále první. Zatím jedeme na jistotu, kdybychom potřebovali zrychlit, tak ještě můžu.“
Antonín Tlusťák (Škoda Fabia R5, startovní číslo 6): „První RZ byla dobrá, na druhé pršelo. Chtěl jsem zrychlit, ale moc se to nepovedlo. V servisu dáme auto do pořádku a uvidíme co dál.“
Jan Jelínek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 7): „Máme problém, že nám už poněkolikáté praskl brzdový kotouč na levém předním kole a vůbec nevíme čím je to způsobené. Jede se hodně rychle a trať je hodně blátivá, ale daří se nám.“
Jaroslav Pešl (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 8): „Na trati je vytahaná špína, jede se hodně rychle. Jsme v hodnocení tři v jedné vteřině, tak to bude ještě dramatické.“
Pavel Ševčík (Subaru Impreza STi, startovní číslo 9): „Je to těžké a na trati je moc bláta. Musíme trochu přenastavit tlumiče, jinak jsme se vším spokojení.“
Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 10): „Po dlouhé době jsme se zase vrátili k závodům. Mysleli jsme, že nebude pršet, ale hodně se rozpršelo. Zkusím zatím nechat pneumatiky na sucho a zrychlit.“
Petr Trnovec (Ford Fiesta R5, startovní číslo 11): „Sžíváme se s autem. Podmínky jsou velice těžké, tak se tomu přizpůsobujeme.“
Zdeněk Pokorný (Škoda Fabia R5, startovní číslo 12): „Na mokré podmínky nejsme zvyklí, tak jedeme na jistotu.“
Patrik Rujbr (Renault Clio R3T, startovní číslo 15): „Vůbec se nám nedaří. Na první RZ se nám hodně mlžilo okno a pokazil se interkom. Na třetí RZ jsme navýšili tempo, ale s tím přišla také jedná krizová situace. Tyto podmínky mě vůbec nebaví.“
Egon Smékal (Citroën DS3 R3T, startovní číslo 16): „Zádveřice dobré, na Kameňáku jsme měli problém s pravou přední pneumatikou, tak jsem musel zpomalit a jet na jistotu, abychom dojeli.“
René Dohnal (Peugeot 208 R2, startovní číslo 17): „Podmínky jsou velmi obtížné a na mokro nejsme zvyklí. Zatím se nám hodně daří, ale musíme ještě přenastavit auto. Je to hlavně o hledání brzdných bodů. Teď už víme, co čekat a krize se nám snad vyhnou.“
Radomír Kupec (Opel Adam R2, startovní číslo 18): „Učíme se s autem. Na druhé RZ nám vběhla do cesty srna, ale naštěstí jsme to zvládli.“
Marcel Svačina (Peugeot 208 R2, startovní číslo 20): „Jede se nám dobře, ale máme problém s nastavením tlumičů, protože ještě nevíme, jak to vyladit na mokrou trať. Jedeme na svém limitu, rychleji už to nejde. S dvoukolkou je to v těchto podmínkách hodně těžké.“
Lukáš Nekvapil (Opel Adam R2, startovní číslo 21): „Rally je pěkná. Jsme rádi, že jsou takové podmínky, to se mně moc líbí. Bohužel jsem se nevyvaroval chyby, takže se dost propadáme pořadím.“
Petr Zedník (Ford Fiesta S1600, startovní číslo 22): „Jak je vytahané bláto na cestě, tak je to hodně obtížné. Jede se opatrně a s tímto autem je těžké se udržet na cestě. Podmínky se ještě zhorší, tak uvidíme co dál.“
Pavel Míka (Renault Clio R3, startovní číslo 23): „Na domácí soutěž jsme se těšili, ale bohužel nám nepřeje počasí. Zkusili jsme obout suché pneumatiky, ale byla to špatná volba. Na Kameňáku to bylo hodně kluzké a těžké. Doufám, že se odpoledne ještě dobře svezeme. Pro dvoukolky jsou tyto podmínky očistec.“
Josef Zimmermann (Renault Clio R3, startovní číslo 24): „Zatím je to hodně těžké. Předpověď říká, že to bude osychat, tak jsem zvědavý, jak se pojede odpoledne, ale trať určitě neoschne.“
Michal Horák (Opel Adam R2, startovní číslo 26): „Chtěl jsem si na auto v prvé řadě zvykat, ale daří se nám jet rychle, což náš mile překvapilo. Takové podmínky jsme očekávali, tak je to dobré.“