VAROVÁNÍ: Motoristický sport může být nebezpečný. Automobilovou soutěž sledujete na vlastní nebezpečí, proto dbejte zvýšené opatrnosti, nevstupujte do zakázaných prostor a nebezpečných míst, dodržujte pokyny pořadatelů a buďte jim případně nápomocni. Místo na rychlostní zkoušce si dopředu pečlivě vyberte a zaujměte je včas před uzavřením trati, tedy hodinu před průjezdem 1. jezdce.

PRŮVODCE RYCHLOSTNÍMI ZKOUŠKAMI

Shakedown
pátek 6.4.2018, 17:00 – 19:00

Stejně jako v předešlých letech bude samotné rally předcházet testovací rychlostní zkouška, kde si posádky mohou vyzkoušet své vozy v ostrém závodním tempu. Necelé dva kilometry dlouhý úsek startuje v obci Neubuz, ze které rychlými zatáčkami stoupá na kopec. Svižnou pasáží shakedown pokračuje kolem letiště Bílá Hlína a následujícím sjezdem klesá ke Slušovicím. Zkouška je zakončena atraktivním pravým vracákem nad hlavní silnicí, za kterým se nachází cíl. Podstatná část testovacího úseku leží nedaleko servisního areálu, trať je přístupná pěšky.

RZ 1/3/5 Zádveřice (10,31 km)
sobota 7.4.2018, čas 1. jezdce: 9:13, 11:50 a 14:22

Rychlostní zkouška Zádveřice se jede ve stejné podobě jako v roce 2017 – její start je umístěn v průmyslovém areálu Fagus v Lípě, kde na posádky čeká technická pasáž mezi budovami. Po nájezdu na hlavní silnici trať stoupá rychlými zatáčkami k obci Zádveřice, na jejímž začátku soutěžní vozy prudce odbočí doleva na místní komunikaci. Po dalším ostrém pravém odbočení dále trať stoupá mezi pastvinami až ke známému místu „u stromu“ (DM A). Pasáž na úzké zemědělské komunikaci je ukončena připojením na širokou silnici od Slušovic (DM B), po které trať zkoušky pokračuje až nad Vizovice, kde u zemědělského hnojiště ostře zahýbá vlevo na místní komunikaci (DM C). Po prudkém sjezdu do údolí trať stoupá na protější hřeben. Z Chrastěšovských pasek poté trať klesá rychlým úzkým sjezdem k Vizovicím, kde je cíl RZ.

Rychlý průjezd křižovatkou „u stromu“. Přístupné volně z Rakové nebo Slušovic.

Rychlá pasáž na zemědělské komunikaci zakončená pravým odbočením na širokou silnici. Přístup volně od Slušovic.

Levé odbočení na úzkou zemědělskou komunikaci u zemědělského hnojiště. Přístup volně od Vizovic.

RZ 2/6 Kameňák (7,69 km)
sobota 7.4.2018, čas 1. jezdce: 10:01 a 15:10

Rychlostní zkouška Kameňák se jede ve stejné podobě jako v roce 2017. Startuje na konci obce Vlčková, kde nedlouho po startu projíždí ostrým odbočením vlevo na Lukov. Po technické pasáži ve stoupání následuje pravá odbočka do úseku zvaného „Kameňák“ (DM A). Ten pak vede několik kilometrů lesem až do cíle umístěného 100 metrů před cestou z „Hutí“ na Rusavu.

Náročné pravé odbočení na křižovatce lesních cest. Přístupné pouze pěšky od Lukova.

RZ 4/7 Kopná (11,30 km)
sobota 7.4.2018, čas 1. jezdce: 12:38 a 15:38

Rychlostní zkouška Kopná je základním stavebním kamenem trati valašského rallysprintu. Začíná na konci obce Kašava, odkud rychlými zatáčkami stoupá nad Podkopnou Lhotu (DM E – SUPERTIP), kde posádky projedou přes atraktivní pasáž v blízkosti myslivecké chaty. Odtud RZ klesá technickým sjezdem do centra Podkopné Lhoty, kde na posádky čeká zajímavý úsek s rychlým příjezdem do „vracáku“ následovaný technickou pasáží na místní komunikaci vedoucí opět na hřeben nad Podkopnou Lhotou. Následuje sjezd do tradičního diváckého místa (DM F). Odtud soutěžní vozy naposledy sjedou do Podkopné Lhoty, odkud zamíří po hlavní silnici do Trnavy, kde se nachází prudké odbočení doleva na kostkách (DM G) – zde se bude kvůli stavebním pracím objíždět autobusová točna. Následuje rychlá pasáž na místní komunikaci a za obcí odbočení doprava na úzkou lesní asfaltku. Trať dále průdce stoupá k vrcholu Papradná. Tam se trať opět stáčí doprava a rychlým sjezdem na srdce míří k rekreačnímu areálu Všemina, kde se nachází cíl.

SUPERTIP RALLYSPRINTU KOPNÁ! Rychlý příjezd nad Podkopnou Lhotu, technická pasáž s retardérem. Atraktivní a přehledné místo, k dispozici občerstvení a WC. Pozor! Přístup pouze po trati RZ před jejím uzavřením!

Levé odbočení mezi pastvinami nad Podkopnou Lhotou. Přístup po polní cestě z Trnavy.

Odbočení v obci Trnava. Volný přístup od Slušovic.