Diváci

VAROVÁNÍ: Motoristický sport může být nebezpečný. Automobilovou soutěž sledujete na vlastní nebezpečí, proto dbejte zvýšené opatrnosti, nevstupujte do zakázaných prostor a nebezpečných míst, dodržujte pokyny pořadatelů a buďte jim nápomocni. Místo na rychlostní zkoušce si dopředu pečlivě vyberte a zaujměte je včas před uzavřením trati, tedy hodinu před průjezdem 1. jezdce.

Časový harmonogram (PDF, 170 kB) Celková mapa (JPG, 760 kB)

RZ 1/6 Loučka (5.40 km)

Čas 1. jezdce: 9:10 a 13:44.

Po mnoha letech se do některé z mistrovských soutěží opět vrací známý úsek přes kopec Barák. Tento test celou soutěž zahájí. Jeho start je na konci obce Vizovice, odkud stoupá rychlými zatáčkami mezi loukami a pastvinami. Poté trať vjíždí do lesa, kde se nachází nejprve známá zatáčka "u partyzána" (1) a po několika dalších rychlých zatáčkách také divácké místo umístěné na nejvyšším bodě celé trati RZ (2). Odtud trať klesá rychlým sjezdem k obci Loučka, na jejímž začátku bude cíl.

Známá zatáčka "u partyzána." Místo je přístupné pouze pěšky před uzavřením rychlostní zkoušky!

Divácké místo v táhlém "protahováku" přes horizont pod vrcholem kopce Barák. Místo je přístupné pouze pěšky před uzavřením rychlostní zkoušky!

RZ 2/5 Raková (7.72 km)

Čas 1. jezdce: 9:53 a 12:27.

Rychlostní zkouška Raková je pozměněnou variantou loňské RZ Zádveřice. Začíná na široké silnici v technickém stoupání za Slušovicemi. Ostré pravé odbočení (1) přivede posádky mezi pastviny do rychlé pasáže, která je zakončena známým diváckým místem "u stromu" nad obcí Raková (2). Do ní vozy následně sjedou a na návsi opouštějí loňskou trať (3). Trasa RZ následně vede zpět nad Rakovou, kde se pravoúhlým odbočením opět napojí na hlavní silnici od Slušovic (4). Po ní dále pokračuje rychlými zatáčkami a později ostře zahýbá vlevo na zemědělskou komunikaci (5). Po prudkém sjezdu do údolí trať stoupá na protější hřeben, na kterém je i jedno z mála přístupných míst, ostré odbočení vlevo (6). Z Chrastěšovských pasek poté trať klesá rychlým úzkým sjezdem k Vizovicím, kde je cíl RZ.

Ostré odbočení na zemědělskou cestu s následnou rychlou pasáží. Přístup pouze po trati RZ před jejím uzavřením!

Dobrždění z velké rychlosti do náročné levé zatáčky. Volný přístup po místní komunikaci od Zádveřic.

Pravoúhlé odbočení přes hranu nad obcí Raková. Místo je přístupné pouze pěšky před uzavřením rychlostní zkoušky!

Ostré odbočení z hlavní silnice na místní komunikaci. Volný přístup od Vizovic.

Ostré odbočení na místní komunikaci. Volný přístup po obslužné cestě od Vizovic.

RZ 3/7 Kameňák (13.20 km)

Čas 1. jezdce: 11:31 a 14:39.

Rychlostní zkouška Kameňák je částečně postavena na známém úseku Podhoran, její podstatná část se ale uskuteční na novém úseku mezi obcemi Vlčková a Rusava. RZ startuje na místní komunikaci v obci Držková, ze které stoupá mezi pastvinami do místní části Ráztoka. Poté následuje technická část, jejíž součástí je i tradiční divácké místo (1), přístupné pěšky od obce Vlčková. Vložka nad obcí Kašava odbočuje ostře vpravo a sjíždí do Vlčkové, kde se na začátku obce nachází retardér (2). Po průjezdu celou obcí trať míří mezi pastviny a ostrým odbočením vlevo (3) se blíží k ostré pravé zatáčce (4), kde začíná zcela nový úsek. Ten je charakteristický střídáním rychlých pasáží i technických a úzkých zatáček. Obsahuje i ostré odbočení ve sjezdu (5), které je přístupné od obce Vlčková. Charakter zkoušky zůstává podobný až do cíle u silnice spojující obce Rusava a Držková.

Přehledná pasáž mezi pastvinami nad obcí Vlčková. Místo je přístupné pouze pěšky před uzavřením rychlostní zkoušky!

Retardér v obci Vlčková. Místo je volně přístupné od začátku obce.

Ostré odbočení vlevo za obcí Vlčková. Místo je přístupné pouze pěšky před uzavřením rychlostní zkoušky!

Ostré pravé odbočení nad obcí Vlčková. Místo je volně přístupné pěšky od obce Lukov.

Levé odbočení následující po rychlém sjezdu. Místo je přístupné od obce Vlčková před uzavřením rychlostní zkoušky!

RZ 4/8 Kopná (11.15 km)

Čas 1. jezdce: 12:02 a 15:10

Rychlostní zkouška Kopná je základním stavebním kamenem trati valašského rallysprintu a letos se jako jediná pojede beze změn. RZ začíná na konci obce Kašava, odkud rychlými zatáčkami stoupá nad Podkopnou Lhotu (1), kde posádky letos poprvé projedou přes nově vybudovaný vracák v divácky velice atraktivním prostředí. Odtud RZ klesá technickým sjezdem do centra Podkopné Lhoty, kde na posádky čeká zajímavý úsek s rychlým příjezdem do "vracáku" následovaný technickou pasáží na místní komunikaci (2) vedoucí opět na hřeben nad Podkopnou Lhotou. Odtud následuje sjezd do tradičního diváckého místa (3), které i letos bude komentované a bude disponovat měřeným mezičasem. Odtud soutěžní vozy naposledy sjedou do Podkopné Lhoty, odkud zamíří po hlavní silnici do Trnavy, kde se nachází prudké odbočení doleva (4) a rychlá pasáž na místní komunikaci. Za obcí trať uhýbá doprava na úzkou lesní asfaltku a šplhá k vrcholu Papradná. Tam se trať opět stáčí doprava a rychlým sjezdem na srdce míří k rekreačnímu areálu Všemina, kde se nachází cíl.

HOT TIP RALLYSPRINTU KOPNÁ! Rychlý příjezd nad Podkopnou Lhotu s nově vybudovaným vracákem. Atraktivní a přehledné místo pro velké množství diváků, k dispozici občerstvení a WC. Přístup pouze po trati RZ před jejím uzavřením či pěšky diváckou stezkou od diváckého místa (3).

Rychlý příjezd do technické pasáže se dvěma vracáky v obci Podkopná Lhota. Přístup pouze po trati RZ před jejím uzavřením nebo po značené divácké stezce od diváckého místa (3).

OFICIÁLNÍ DIVÁCKÉ MÍSTO RALLYSPRINTU KOPNÁ! Komentovaná zóna s měřeným mezičasem. K dispozici parkování na louce, značený příjezd po místní komunikaci z obce Trnava.

Ostré odbočení na kostkách v obci Trnava. Volný přístup od Slušovic.